Θες να γίνεις συντονιστής;   Δες εδώ

Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας  Απάντηση στη Θ.Ενότητα

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

#1
 GAMSgr

avatar
Ιδρυτής
Ιδρυτής


Έχετε πάρει χαμπάρι ότι διανύσαμε 7 χρόνια από τότε που κυκλοφόρησε το Final Fantasy XIII; Είναι το μεγαλύτερο κενό χρονικό διάστημα που έχει σημειωθεί ποτέ, μεταξύ δύο τίτλων της βασικής σειράς. Βέβαια με δεδομένες τις συνταρακτικές αλλαγές που έχει υποστεί το Final Fantasy XV, είναι μάλλον δικαιολογημένη η αναμονή για χάρη του. Όλα αυτά όμως πέρασαν, και βρίσκεται πλέον κοντά μας.

Υπόθεση


Δύο βασίλεια, το Lucis και το Niflheim βρίσκονται σε διαρκή πόλεμο. Ο πρωταγωνιστής μας, Noctis, είναι ο πρίγκιπας του πρώτου. Μετά από μία επίθεση στην πρωτεύουσα του Lucis, σκοτώνεται ο βασιλιάς και καταλαμβάνεται η πόλη. Τώρα ο Noctis, που βρισκόταν ήδη έξω από τα τείχη πριν την επίθεση, πρέπει να ταξιδέψει στον κόσμο για να βρει έναν τρόπο να ανακτήσει την κυριαρχία και να ανατρέψει το μιλιταριστικό καθεστώς του Niflheim. Σύντροφοι του είναι 3 παιδικοί φίλοι και προστάτες του, ο Gladious, ο Ignis και ο Prompto, ο καθένας φυσικά με διαφορετική προσωπικότητα και ικανότητες.


Go West


Πριν μπούμε στο «ψητό», υπάρχει κάτι που δεν μπορούμε (ούτε θα έπρεπε) να αποφύγουμε. Είναι ο σχολιασμός για τις χωρίς υπερβολή θεμελιώδεις αλλαγές που έχει υποστεί η 15η συνέχεια του Final Fantasy, συγκριτικά με όλα τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς.
Η πρώτη είναι ότι αυτή τη φορά πρόκειται για ένα πλήρως open world παιχνίδι. Αυτό συνεπάγεται όχι μόνο αισθητά μεγαλύτερο χάρτη αλλά και πολύ πιο ελεύθερη κίνηση των χαρακτήρων, τόσο στον ίδιο τον χειρισμό τους, όσο και χωρίς «αόρατα» σύνορα πλέον μεταξύ των backgrounds. Η δεύτερη είναι τα random encounters. Όχι μόνο δεν είναι τόσο random, αφού… τα βλέπετε από δεκάδες μέτρα μακριά, αλλά μπορείτε ανά πάσα στιγμή να φύγετε από τη μάχη. Χωρίς ειδικές εντολές και χωρίς «ποινές», απλά τρέχετε μακριά από τους εχθρούς και τέλος! Και όχι, δεν θα τρέχουν σαν κυνηγόσκυλα, ακολουθώντας σας σε όλο τον κόσμο μέχρι να σας φτάσουν… Η τρίτη είναι το σύστημα μάχης, που έχει γίνει πλέον περισσότερο action, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που η turn-based προσέγγιση πέρασε όχι σε δεύτερη, αλλά στην τελευταία μοίρα !!!

Αν δεν το καταλάβατε από τον παραπάνω υπότιτλο… το παιχνίδι έχει κάνει τα αδύνατα δυνατά, ώστε να συμβαδίζει με τη λογική των Δυτικών RPG, τα οποία βεβαίως κυριαρχούν στην αγορά την τελευταία δεκαετία, όχι μόνο του PC, όπου έτσι κι αλλιώς ήταν το «σπίτι» τους, αλλά και του console gaming. Καλώς ή κακώς, το Final Fantasy είχε ανάγκη από ένα σημαντικό lifting, καθώς οι μηχανισμοί του, όσο δημοφιλείς και αν έγιναν, κινδύνευαν να αφήσουν το παιχνίδι παγιδευμένο στο παρελθόν. Αυτό μπορεί να δυσαρεστήσει την «παλιά σχολή», αλλά και την πιστή Ιαπωνική αγορά, όμως εμείς είμαστε με τη Square Enix στην πεποίθηση ότι έπρεπε να γίνει.


Gameplay


Ο βασικός χαρακτήρας σας είναι ο πρίγκιπας Noctis. Ενώ οι υπόλοιποι τρεις ήρωες έχουν εξειδίκευση σε ένα συγκεκριμένο τύπο όπλου ο καθένας, εκείνος μπορεί να τα χρησιμοποιεί όλα. Αυτά περιλαμβάνουν σπαθιά, μαχαίρια, πιστόλια, ακόμα και λόγχες! Κάποια από αυτά χαρακτηρίζονται ως «μηχανικά» και μπορούν να αναβαθμιστούν, ώστε να είναι πιο αποτελεσματικά. Επίσης σε διαφόρους αρχαίους τάφους θα βρείτε μαγικά όπλα, τα οποία προκαλούν αισθητά μεγαλύτερη ζημιά στον εχθρό, αλλά αφαιρούν λίγη από την υγεία σας με κάθε χτύπημα, οπότε χρειάζεται μέτρο στη χρήση τους. Υπάρχει και εδώ βεβαίως η επιλογή της μαγείας (φωτιά, πάγος, ηλεκτρισμός), με τη διαφορά ότι κάθε spell είναι αναλώσιμο, και πρέπει να παρασκευάζετε νέα μεταξύ των μαχών. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι μπορείτε κατά την παρασκευή να ορίζετε πόσο mana θα ξοδεύει κάθε spell, ρυθμίζοντας οι ίδιοι τον λόγο… «τιμής/απόδοσης». Τα spells εξοπλίζονται και χρησιμοποιούνται όπως τα κανονικά όπλα, με τη διαφορά ότι είναι αναλώσιμα projectiles.

Ο Noctis διαθέτει μία πολύ ωραία και χρήσιμη ικανότητα, το warp. Αυτό σας επιτρέπει να μεταφέρεστε σε συγκεκριμένα υψηλά σημεία (vantage points) ώστε να έχετε καλύτερη οπτική του πεδίου μάχης και να επιλέγετε πιο προσεκτικά τον επόμενο στόχο σας. Όσο βρίσκεστε εκεί αναπληρώνεται σιγά-σιγά η υγεία σας, όμως συνεχίζετε να κινδυνεύετε από εχθρούς, ιπτάμενους και με ranged όπλα. Τόσο από εκεί, όσο και από το έδαφος, μπορείτε να επιτεθείτε άμεσα στον επιλεγμένο εχθρό, κάνοντας σύντομη τηλεμεταφορά κοντά του, και προσπερνώντας τους ενδιάμεσους. Όλο αυτό βέβαια έχει κόστος ενέργειας, και δεν είναι «για χόρταση».

Η συνεργασία με τους συντρόφους σας γίνεται πολύ απλά, δίνοντας τους εντολές ώστε να επιτεθούν με τις δικές τους ξεχωριστές ικανότητες. Στο τέλος κάθε τέτοιας επίθεσης μπορείτε να ενισχύσετε την τελική ζημιά στον εχθρό, με μία πρόσθετη επίθεση από τον Noctis, πατώντας έγκαιρα το κατάλληλο πλήκτρο. Φυσικά πάντα είναι διαθέσιμα τα φίλτρα healing κτλ., προς χρήση από τον ίδιο τον Noctis ή από οποιονδήποτε σύντροφο του. Μετά από κάθε μάχη κερδίζετε εμπειρία, την οποία μπορείτε να επενδύσετε σε νέες ικανότητες, μέσω πολλαπλών δέντρων. Εμπειρία κερδίζετε όμως και από εργασίες ρουτίνας. Αυτές περιλαμβάνουν τα βασικά της καθημερινότητας, που είναι κάτι σαν δευτερεύουσες δραστηριότητες. Ο Noctis γνωρίζει ψάρεμα, ο Ignis μαγειρική, ο Prompto φωτογράφιση και ο Gladious επιβίωση. Κάθε φορά που ολοκληρώνετε επιτυχώς μία τέτοια δραστηριότητα, ανεβαίνει το skill level της και αποκτάτε εμπειρία. Μάλιστα στην περίπτωση της φωτογράφισης, ο Ignis τραβάει πλάνα τόσο από συνηθισμένες στιγμές όσο και από μάχες. Αυτές σώζονται και αργότερα μπορείτε να τις μοιράσετε στην πραγματικότητα, στα social media που έχετε συνδέσει με το λογαριασμό σας στο παιχνίδι!

Η μετακίνηση σας στον πραγματικά μεγάλο κόσμο γίνεται με τα πόδια ή με το αυτοκίνητο. Ναι, για πρώτη φορά σε Final Fantasy έχετε τη δυνατότητα να οδηγήσετε, ή απλά να αφήσετε τον Ignis να σας κάνει τον σοφέρ. Ξοδεύοντας ένα μικρό ποσό από τα χρήματα που συγκεντρώνετε, μπορείτε να παρακάμπτετε τη διαδικασία της διαδρομής και να βρίσκεστε άμεσα στο σημείο που θέλετε. Ήτοι, το fast travel κοστίζει (#fail). Κόστος έχει όμως και η βενζίνη, την οποία πρέπει να αναπληρώνετε στα διάφορα outposts, αλλιώς… σωστά μαντέψατε, θα μείνετε στη μέση του δρόμου! Το αυτοκίνητο σας όμως δεν είναι απλά ένα κομμάτι μέταλλο. Μπορείτε να το κάνετε customize με χρώματα, αγωνιστικές ρίγες, να αναβαθμίζετε τα μηχανικά μέρη του για καλύτερες επιδόσεις, κτλ. Αργότερα θα μπορείτε να χρησιμοποιείτε και τα Chocobo (συμπαθητικά πλάσματα από τον κόσμο του Final Fantasy που μοιάζουν με μεγάλα κοτόπουλα), ως mounts. Αυτά όχι μόνο είναι ένα πολύ πιο cool μεταφορικό μέσο, αλλά μπορείτε να λαμβάνετε μέρος και σε αγώνες!

Όσο για τους εχθρούς, αυτοί περιλαμβάνουν ανθρώπους, μηχανές και διάφορα τέρατα. Οι πιο ανθεκτικοί χρειάζονται προσοχή και τακτική, αν θέλετε να τους νικήσετε. Αντίθετα από τα προηγούμενα παιχνίδια, εδώ η κίνηση είναι πιο φυσική με action προσέγγιση, και έτσι μπαίνει επίσης ο μηχανισμός της κάλυψης στην «εξίσωση». Μπορείτε δηλαδή να πηγαίνετε πίσω από τοίχους, μεγάλα εμπόδια κλπ., ώστε να αναπληρώνετε την υγεία σας και να σκέφτεστε καλύτερα τα επόμενα βήματα σας. Κάτι άλλο που πρέπει να έχετε υπ’όψη είναι πως όλα αλλάζουν τη νύχτα. Στις βραδινές ώρες, τόσο η περιήγηση με τα πόδια, όσο και η οδήγηση είναι επικίνδυνες δραστηριότητες. Ο λόγος είναι ότι γίνονται ξαφνικά spawn δαίμονες, δηλαδή high-level τέρατα, τα οποία αποτελούν encounters για «ψημένους» χαρακτήρες. Γενικά μέχρι να ανεβάσετε το δικό σας level, αποφύγετε τους δρόμους τη νύχτα, αν και είναι πανεύκολο απλά να φύγετε και από αυτές τις μάχες. High level εχθροί όμως υπάρχουν διαθέσιμοι και ως bounty hunts, αν ψάχνετε για προκλήσεις, ενώ κάποιους θα τους αντιμετωπίσετε υποχρεωτικά στα μπλόκα του Niflheim.

Αποστολές υπάρχουν διαφόρων ειδών. Τα περισσότερα side quests δυστυχώς είναι αυτό που λέμε «grunt work», δηλαδή να βρίσκετε συγκεκριμένα αντικείμενα σε επικίνδυνες περιοχές και να τα δίνετε σε αυτούς που σας ανέθεσαν τις αποστολές. Ενώ στην αρχή αποτελούν λόγο ενθουσιασμού, η επανάληψη οδηγεί σε αδιαφορία. Παρ’όλα αυτά είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μπείτε στο κλίμα του παιχνιδιού, αλλά και να ανεβάσετε levels, ώστε να μη σας δυσκολέψουν οι αποστολές του main quest. Αυτές είναι σίγουρα πιο ενδιαφέρουσες, όχι μόνο γιατί προχωρούν την υπόθεση, αλλά και γιατί οι ίδιοι οι επί μέρους στόχοι είναι πιο περίπλοκοι και καλά δομημένοι.

Γραφικά & ήχος


Από τεχνική πλευρά, τα γραφικά συμβαδίζουν με την εποχή, με καθαρά textures, ολοζώντανα χρώματα, και εκπληκτική εφαρμογή του φωτισμού, τόσο τη μέρα όσο και τη νύχτα. Τα Final Fantasy όμως είχαν πάντα ως πιο δυνατό σημείο τους το αρτιστικό κομμάτι, κάτι που ισχύει κι εδώ. Οι περιοχές περιλαμβάνουν κυρίως εξοχή βεβαίως, με διάσπαρτα outposts που προσφέρουν μέρη για να περνάτε τη νύχτα, καταστήματα για ανεφοδιασμό προμηθειών και αγορά όπλων, βενζινάδικα, κ.ά. Εντυπωσιακές όμως είναι και οι πόλεις, ειδικά η Altissia, που έχει εμπνευστεί από τη Βενετία, αλλά με μαγευτικές παραλλαγές! Γενικά πάντως η σχεδίαση των περιοχών, αν και έχει πάντα το στοιχείο του φανταστικού, είναι πιο «προσγειωμένη» απ’ότι στα προηγούμενα παιχνίδια. Τουτέστιν, λιγότερο σουρεαλιστική και πολύ περισσότερο ρεαλιστική, τόσο που σχεδόν βγαίνετε από το κλίμα του franchise!

Και στον τομέα του ήχου τα πηγαίνουμε πολύ καλά, όχι μόνο στα ηχητικά εφέ, αλλά και στα μουσικά θέματα, που αποδίδουν την ηρεμία της περιήγησης, την αγωνία της αναζήτησης, την ένταση της μάχης, κτλ., με άψογη αποτελεσματικότητα! Όταν βρίσκεστε στο αυτοκίνητο, μπορείτε να ακούτε και μουσική. Αυτή περιλαμβάνει κλασσικά themes της σειράς Final Fantasy, αλλά και τις εκπληκτικές συνθέσεις από το soundtrack της ταινίας Kingsglaive. Η διανομή των ρόλων για το voice acting δεν περιλαμβάνει πολλά διάσημα ονόματα, με ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως ο Tony Amendola (Stargate SG1) και ο Michael Rosenbaum (Smallville). Άντε, και ένα τελευταίο στο θέμα των αλλαγών… Πολλοί NPC εδώ είναι χαρακτηριστικοί της Αμερικάνικης επαρχίας, με «βλάχικη» (=τεξανή) προφορά, την ανάλογη συμπεριφορά και εμφάνιση. Κάπως έτσι συμπληρώνεται το μοτίβο «δυτικοποίησης» του παιχνιδιού.


Return to… Final Fantasy


Για να βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά, μετά από όλα αυτά που διαβάσατε, το Final Fantasy XV είναι, χωρίς φόβο και πάθος, ένα από τα AAA sellers της χρονιάς, αγγίζοντας την κορυφή! Δεν είναι χαρακτηριστικό δείγμα της σειράς, τολμώντας πολλές αλλαγές, όμως είμαστε αισιόδοξοι ότι θα πείσει ακόμα και τους πιο hardcore fans. Οι υπόλοιποι που δεν έχετε μεγάλη εμπειρία με τα Final Fantasy ή απλά δεν σας άρεσαν μέχρι τώρα (θου Κύριε…) ούτε καν να το σκεφτείτε πριν αποκτήσετε το FFXV !!!
Ανάπτυξη: Square Enix Έκδοση: Square Enix Διάθεση: CD Media






[size=60]90[size=33]%[/size][/size]


The Good




  • Μεγάλος open world χάρτης
  • Πανέμορφες περιοχές
  • Ελεύθερη κίνηση χαρακτήρων
  • Fluid σύστημα μάχης
  • Chocobo mounts!



The Bad




  • Μικρή ποικιλία στα abilities
  • Περιοριστικό σύστημα οδήγησης
  • Απλοϊκοί διάλογοι και με χρονόμετρο
  • Side quests που κουράζουν σύντομα


89 %ΓΡΑΦΙΚΑ

85 %ΗΧΟΣ

96 %GAMEPLAY

88 %ΑΝΤΟΧΗ




http://www.gameslife.gr/final-fantasy-xv-review-14207

http://www.best-gaming.net/

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας  Απάντηση στη Θ.Ενότητα


Παρόμοια θέματα

-

» Final Fantasy Brave Exvius
» FIFA 17 Review
» Watch Dogs 2 Review

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Forumgreek.com | © PunBB | Δωρεάν φόρουμ υποστήριξης | Επαφή | Αναφορά κατάχρησης | Sosblog