Θες να γίνεις συντονιστής; Δες εδώ

Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας  Απάντηση στη Θ.Ενότητα

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

#1
 GAMSgr

avatar
Ιδρυτής
Ιδρυτής


 
Στοιχεία τίτλου
 

 
GenreRPG
 
MultiplayerΝαι
 
ΑνάπτυξηCrate Entertainment
 
ΈκδοσηCrate Entertainment
 
ΔιάθεσηCrate Entertainment
 
Διαθέσιμο σεPC
 
Ημ/νία διάθεσης25 Μαρτίου 2016
 
PEGI12+
 
Βαθμολογία
 
 
 
 
 



 

Μας άρεσαν



Replayability και πολύ περιεχόμενο, συμπαγής μάχη, πολλές κλάσεις

Δεν μας άρεσαν



Φορτωμένο inventory και ποδαρόδρομος


Εν τάχει

Το Grim Dawn είναι ένα κλασικό action RPG ισομετρικής άποψης που παρουσιάζει σαφή προσανατολισμό προς την σκληροπυρηνική σχολή της «παλιάς κοπής» (εκείνης που παίζει ακόμα μόνο Diablo 1 και θεωρεί το Diablo 3 πολύχρωμη παιδική χαρά για τους φλώρους).

 
ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ

To Grim Dawn θα μπορούσε να λεγόταν… Diablo Quest, καθώς πατάει πάνω στη χαρακτηριστική συνταγή του Titan Quest για να φτιάξει ένα σκληροπυρηνικό Diablo του 2016. Και μπορεί να μην το είχατε πάρει χαμπάρι, αλλά μιλάμε για ένα παιχνίδι με ιστορία εφτά ετών. Η Crate Entertainment αγόρασε το 2009 από την Iron Lore τη μηχανή του Titan Quest με σκοπό να φτιάξει ένα RPG δράσης σε έναν νέο κόσμο, σκοτεινής φαντασίας με στοιχεία βικτωριανής εποχής και πινελιές από steampunk. Τα οικονομικά όμως της εταιρείας δεν πήγαν καλά κι έτσι μέσα στο 2012 λανσαρίστηκε ένα Kickstarter που ζητούσε $280.000. Τελικά μαζεύτηκαν $540.000 κι έτσι το πρότζεκτ συνέχισε την πορεία του, κατά την οποία υπήρχε πολύ μεγάλη επαφή με το κοινό και σταδιακές κυκλοφορίες των κεφαλαίων σε όσους συμμετείχαν στο early access. Η αλήθεια είναι ότι το παρακολουθούσαμε το παιχνίδι από το 2014, αλλά περιμέναμε να βγει η τελική μορφή για να το παρουσιάσουμε.
Ο ζοφερός χαρακτήρας που θα μας συνοδεύσει σε όλο το Grim Dawn γίνεται εμφανής από την αρχική περιοχή: ξεκινάμε στο Devil’s Crossing που είναι ουσιαστικά μια έρημη φυλακή που κατοικούν οι βασανισμένοι επιζώντες ενός φριχτού πολέμου. Όσο προχωράει το βασικό σενάριο του παιχνιδιού, μαθαίνουμε ότι ο κόσμος του Grim Dawn, ο Cairn, είναι το πεδίο μάχης δύο εξώκοσμων φυλών, των φαντασμάτων Aethereals (που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα ανθρώπινα σώματα ως «δοχεία» ενσάρκωσης) και των δαιμονόμορφων Cthonians (που θέλουν να σκοτώσουν τους ανθρώπους πριν την επέλαση των Aethereals). Ο χαρακτήρας μας μάλιστα είναι ένα από τα σπάνια άτομα που καταφέρνουν να επιβιώσουν από μια «κατάληψη» ενός Aethereal, για κάποιον μυστήριο λόγο. Στο πρώτο κεφάλαιο λοιπόν θα γνωρίσουμε τον κόσμο που κατοικεί στη φυλακή, θα αρχίσουμε κάποιες αποστολές για να τους βοηθήσουμε αλλά και να σταματήσουμε την επέλαση των Aethereals στην εποχή. Προφανώς το σενάριο θα βαθύνει, θα υπάρξουν εξελίξεις και, μέσα από τα τέσσερα συνολικά κεφάλαια που θα μας ταξιδέψουν σε ποικιλόμορφους χώρους, θα μεταμορφωθούμε από ανώνυμος χωριάτης σε επικός ήρωας της περιοχής (χωρίς αυτό να πει ότι ο φριχτός πόλεμος που μαστίζει την ανθρωπότητα θα λήξει έτσι εύκολα….). Όλα αυτά θα γίνουν από ένα πολύ-πολύ κλασικό action RPG ισομετρικής άποψης που παρουσιάζει σαφή προσανατολισμό προς την σκληροπυρηνική σχολή της «παλιάς κοπής» (εκείνης που παίζει ακόμα μόνο Diablo 1 και θεωρεί το Diablo 3 πολύχρωμη παιδική χαρά για τους φλώρους).
Μπορεί να πατάει στους κλασικούς μηχανισμούς του είδους, παρόλα αυτά το Grim Dawn (έχοντας περάσει από έναν πολυετή κύκλο ανάπτυξης) έχει να προσφέρει μερικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που πλαισιώνουν ένα πολύ χορταστικό, συμπαγές σύστημα μάχης. Πρώτα από όλα έχουμε τον μηχανισμό των κλάσεων. Ξεκινάμε από το μηδέν και σε κάθε επίπεδο που ανεβαίνουμε, μπορούμε να επενδύουμε πόντους σε μια από έξι κλάσεις. Αυτές είναι οι: Soldier (κλασικός «μπροστάρης» πολεμιστής),Demolitionist (αγαπάει εκρήξεις και φωτιές), Occultist (ξόρκια και κατάρες, ενώ φέρνει και τέρατα στη μάχη), Nightblade (γρήγορος και αθέατος ασσασσίνος), Arcanist (χρήστης ωμής μαγείας και φυσικών δυνάμεων) και Shaman (πολεμιστής κεραυνού με ειδικότητα σε μεγάλα όπλα). Κάθε κλάση έχει ένα δικό της skill tree που ξεκλειδώνει νέες ικανότητες, παθητικά πλεονεκτήματα ή αυξήσεις στατιστικών.
Η ευχάριστη έκπληξη έρχεται όταν φτάσουμε το δέκατο επίπεδο, όπου θα μπορέσουμε να επιλέξουμε (προαιρετικά), αν θα αφιερώσουμε πόντους και σε μια δεύτερη κλάση. Ο συνδυασμός αυτό δημιουργεί μια νέα κλάση που θα έχουμε για το υπόλοιπο παιχνίδι. Για παράδειγμα, αν ξεκινήσω με έναν Demolitionist, μπορώ να τον κρατήσω «απλό» Demolitionist και να αφοσιωθώ στην κλάση του ή στο δέκατο επίπεδο μπορώ να ξεκλειδώσω ως δεύτερη κλάση τον Shaman, με αποτέλεσμα μια νέα κλάση, τον Elementalist. Αντίστοιχα, Soldier και Occultist φτιάχνουν έναν Witchblade, Nightblade και Arcanist κάνουν έναν Spellbreaker, Occultist και Arcanist φτιάχνουν έναν Warlock και ούτω καθεξής, με συνολικά 21 πιθανούς συνδυασμούς. Προκύπτουν έτσι πολλοί διαφορετικοί τρόποι παιχνιδιού, αν και χρειάζεται λίγος πειραματισμός μέχρι να βρεθεί ποιος αρμόζει στο προσωπικό στυλ του καθενός. Αν και μπορείς να επιστρέψεις πόντους που έχεις βάλει σε skills, οι πόντοι που επενδύονται σε μια κλάση δεν επιστρέφονται, έτσι θέλει λίγη προσοχή όταν επιλέγεις κλάσεις.
Από εκεί και μετά το Grim Dawn βάζει στη συνταγή πολλά όμορφα πράγματα: υπάρχει ένα παράλληλο skill-tree ικανοτήτων (με νέες ικανότητες ή παθητικά μπόνους), το οποίο μπορούν να χρησιμοποιούν όλες οι κλάσεις – κάτι σαν το αντίστοιχο γιγάντιο δέντρο του Path of Exile. Το λεγόμενο Devotion Tree είναι ένα τεράστιο πραγματικά σύμπλεγμα αστερισμών, στο οποίο επενδύετε πόντους από διάσπαρτους ναούς που βρίσκονται κρυμμένοι στον κόσμο και που πρέπει να εξαγνίσετε. Υπάρχει επίσης ένα μεγάλο σύστημα μεfactions και reputations: όσο κάνετε το χατίρι ορισμένων παρατάξεων (σκοτώνοντας τέρατα, με αποστολές ή με επαναλαμβανόμενες bounties), ανεβαίνετε επίπεδα φήμης και ξεκλειδώνετε αποκλειστικά αντικείμενα και αναλώσιμα. Υπάρχουν επίσης τρία επίπεδα δυσκολίας, ένα συμπαθητικό ημερολόγιο που καταγράφει τα πάντα, ένα τεράστιο σύστημα crafting, δυνατότητα περιστροφής της κάμερας, εξαιρετικά physics και διάφορες άλλες χαριτωμενιές.
Σημαντική απόκλιση από τους κανόνες των dungeon crawlers, είναι ότι το Grim Dawn δεν σχεδιάζει στην τύχη καμία πίστα, είτε αυτή είναι εξωτερικός τεράστιος χώρος, είτε κλειστοφοβική υπόγεια κρύπτη. Δεν υπάρχει παράγοντας «τύχη» στον σχεδιασμό: κάθε χάρτης έχει συγκεκριμένο σχεδιασμό και είναι ολόιδιος σε κάθε παίκτη. Αυτό αφαιρεί φυσικά την πρόκληση της εξερεύνησης και το Rogue-like στοιχείο του αναπάντεχου. Από την άλλη μεριά όμως, οι χάρτες του Grim Dawn είναι τόσο μεγάλοι που αν ήταν και τυχαίοι, θα βασανίζαν τον παίκτη. Πραγματικά, οι πιο μεγάλοι χώροι του παιχνιδιού είναι τόσο τεράστιοι που χρειάζονται αρκετή ώρα να τους διασχίσεις: αυτό ίσως είναι μειονέκτημα (ιδίως όταν θες απλά να επιστρέψεις ένα ολοκληρωμένο quest ή να κάνεις κάποιο χαζό πήγαινε-έλα) και θα ήταν καλύτερο να υπήρχαν περισσότερα waypoints. Ευτυχώς πάντως που υπάρχουν κι αυτά τα λίγα (με τα οποία μπορείτε να συνδεθείτε από παντού και πάντα με μια δωρεάν πύλη που δημιουργεί κατά βούληση ο χαρακτήρας).
Ένα από τα σημεία που γίνεται πασίδηλη η σκληροπυρηνική φύση του Grim Dawn είναι όταν αρχίζεις να ανοίγεις τα παράθυρα στατιστικών του χαρακτήρα. Δεν έχεις απλά ένα στατιστικό για άμυνα, αλλά διαφορετικές άμυνες ανά όπλο και αντιστάσεις σε 10 διαφορετικά στοιχεία μαγείας. Εξίσου πλουσιοπάροχο και πολύπλοκο (ίσως σε ενοχλητικό σημείο) είναι το crafting. Υπάρχουν πάρα πολλά διαφορετικά components, κάποια τα φτιάχνεις, κάποια τα βρίσκεις, όλα όμως γεμίζουν ασφυκτικά ένα inventory χωρίς λόγο. Εξίσου μπελαλίδικα είναι και τα διάφορα enchantments που «κουμπώνουν» πάνω σε διαφορετικά εξαρτήματα και ρούχα του χαρακτήρα. Μιλάμε για δεκάδες, ίσως εκατοντάδες αντικείμενα που βουλιάζουν πραγματικά ένα πραγματικά πελώριο αποθηκευτικό χώρο.

Εξαιρώντας αυτές τις εκκεντρικότητες του Grim Dawn (που τις προσπερνάς όταν δεχτείς τονσκληροπυρηνικό χαρακτήρα του), δεν είναι δύσκολο να βρεις μικρά παραπτώματα στο Grim Dawn αν πραγματικά θέλεις. Η παραμετροποίηση του μοντέλου χαρακτήρα είναι… ανύπαρκτη, δεν μπορείς να αλλάξεις πρόσωπο, μαλλιά, σωματότυπο, χαρακτηριστικά, κ.λπ. Τα waypoints είναι πολύ αραιά τοποθετημένα με αποτέλεσμα βαρετό ποδαρόδρομο σε ορισμένα σημεία. Το φινάλε, απογοητευτικό, η ομοιογένεια των λαφύρων που πέφτουν από τους εχθρούς, εκκεντρική. Το multiplayer κομμάτι δεν «αστυνομεύεται» και υπάρχει βαρύ modding ή και cheating. Προσωπικά το Grim Dawn με έχει βασανίσει με αυτά τα μπελαλίδικα στοιχεία του, αλλά από την άλλη με έχει μαγέψει: είναι ένα πανέμορφο κλασικό hack & slash με πολύ περιεχόμενο, φτιαγμένο με μεράκι από ανθρώπους που φαίνεται πως αγαπούν την κατηγορία. Αρκεί να δηλώσω ότι, παρόλο που έχω ασχοληθεί αρκετά μαζί του ώστε να γράψω μια παρουσίαση, είναι ένας από εκείνους τους τίτλους που δεν πρόκειται να απεγκεταστήσω από τον υπολογιστή μετά από το review. Υπάρχουν κι άλλοι χαρακτήρες που θέλω να φτιάξω, το υπερ-δύσκολο επίπεδο Ulimate δεν το έχω καταφέρει ακόμα μέχρι τέλος, λείπουν αρκετά achievements, ενώ ήδη η Crane Entertainment ετοιμάζει νέο δωρεάν περιεχόμενο. Όχι, Grim Dawn, εμείς οι δύο έχουμε ακόμα μέλλον…


#Crate_Entertainment_Grim_Dawn

ΠΗΓΗ

http://www.best-gaming.net/

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας  Απάντηση στη Θ.Ενότητα


Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Δωρεάν forum σε punBB | © PunBB | Δωρεάν φόρουμ υποστήριξης | Επαφή | Αναφορά κατάχρησης | Δημιουργήστε το μπλογκ σας