Θες να γίνεις συντονιστής;   Δες εδώ

Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας  Απάντηση στη Θ.Ενότητα

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

#1
 GAMSgr

avatar
Ιδρυτής
Ιδρυτής

[size=33]Εγώ, το Στοιχειό![/size]


Ποιος φοβάται τελικά τα φαντάσματα; Μόνο όσοι δεν καταπιάστηκαν με το Ghost Master, το διασκεδαστικότερο video game με θέμα του τα πνεύματα και τις κατεργαριές τους προς τους ζωντανούς.
Στον κανόνα των Simulation το The Sims κατέχει περίοπτη θέση πετυχαίνοντας να αποσπάσει τον τίτλο ενός από τους εμπορικότερους τίτλους όλων των εποχών. Ελάχιστοι μπόρεσαν να αντισταθούν στην μαγεία μιας ψηφιακής ζωής εντός των οθονών τους. Εκατομμύρια ψηφιακά παιδιά γεννήθηκαν σε όλο τον κόσμο και η σειρά πολλαπλασιάστηκε με ρυθμό γεννητικότητας κουνελιών. Όσο και να αγαπήσαμε τα Sims μας, αρκετές φορές η συμπεριφορά και οι υπερβολικές τους απαιτήσεις δοκίμασαν την υπομονή μας αλλά οι κανόνες του παιχνιδιού δεν περιελάμβαναν ποτέ κάποια τιμωρία τους.
Το… κενό αυτό γέμισε το 2003 το Ghost Master, ένας τίτλος που πάντρεψε τις διοικητικές αποφάσεις μιας διαβολικής φιγούρας αλά Dungeon Keeper με την ανεμελιά ψηφιακών χαρακτήρων που απλά ζουν αλά The Sims. Γνωρίζοντας οι προγραμματιστές του την αγάπη μας για τα Sims, οι τιμωρίες που επιβάλλονταν στο παιχνίδι είχαν χιουμοριστικό στυλ και όχι θανάσιμο χαρακτήρα, στην χειρότερη περίπτωση ανάγκαζε τους θνητούς να το βάλουν στα πόδια σαν κότες που τις κυνηγάνε. Τράβαγα την πλούσια κόμη μου όταν αντιλήφθηκα ότι δεν είχα παίξει ποτέ το Ghost Master και το γιατί θα το ανακαλύψετε στην συνέχεια του άρθρου.


Τι ψυχή θα παραδώσεις εσύ;
Που πάνε οι ψυχές όταν αποχωρίζονται το φθαρτό τους σώμα, να ένα μυστήριο που δεν έχει κατορθώσει να επιλύσει ακόμα η ανθρώπινη διάνοια. Αν πιστέψουμε το υπερφυσικό πλαίσιο του Ghost Master, η ζωή δεν τελειώνει ποτέ και οι ψυχές των άτυχων πλασμάτων που αποσπάστηκαν από αυτή συνεχίζουν να υπάρχουν σε ένα φασματικό πεδίο, έχοντας διατηρήσει τον χαρακτήρα που έχτισαν κατά την υλική τους πορεία. Στην μοναρχία των σκιών, λαμβάνατε τον ρόλο ενός υψηλόβαθμου στελέχους που διοικούσε έναν αξιοσημείωτο αριθμό αερικών με σκοπό να τρομάξει μέχρι τρέλας τους θνητούς.

Είναι φανερή η πρωτοποριακή πλοκή του Ghost Master που σας τοποθέτησε σε ρόλο εντολοδόχου των σκοτεινών δυνάμεων με τους ανθρώπους να παίζουν τον ρόλο των εχθρών – θυμάτων. Η απάντηση στο ερώτημα του τι δουλειά έχουν οι κάτοικοι του Άδη με τους θνητούς είναι αποστομωτική: η θρεπτική ουσία που δυναμώνει και χαρίζει υπόσταση στα φαντάσματα είναι το εκτόπλασμα (plasm στο παιχνίδι), η πνευματική ενέργεια που αντλείται από τον τρόμο ενός ανθρώπου. Στόχος σας στο παιχνίδι η τρομοκράτηση του κόσμου σε σημείο τρέλας και η εκκένωση όλων των χώρων από τους ζωντανούς.
Το Ghost Master δεν ενδιαφερόταν να μας εξηγήσει την λειτουργία της μεταθανάτιας ζωής αλλά να μας κάνει να δούμε και να νοιώσουμε τις κατεργαριές των φαντασμάτων εις βάρος των ζωντανών, ένας στόχος που τον πέτυχε απόλυτα. Τα αερικά εκμεταλλεύονταν με ξεκαρδιστικό τρόπο τις αμέτρητες φοβίες που βαραίνουν τους ανθρώπους και τους ανάγκαζαν να τις αντιμετωπίσουν κατάματα, τσακίζοντας το ηθικό τους. Όταν ας πούμε ο παλικαράς του επιπέδου πάει στην τουαλέτα και αντικρίζει στον καθρέπτη το φάντασμα μιας νεκρής cheerleader που τον κλωνοποιεί, ήταν δυνατόν να μην σκουπίσει μερικά δευτερόλεπτα αργότερα το πάτωμα με τα μούτρα του πέφτοντας λιπόθυμος;
Η αλληλεπίδραση των άυλων πρακτόρων μας με τον κόσμο των ζωντανών επέβαλλε σταδιακά ολοένα και περισσότερες στρατηγικές αποφάσεις για να έχει αίσιο τέλος. Ο σχεδιασμός της υπερφυσικής επιχείρησης άρχίζε από την επιλογή των φαντασμάτων με γνώμονα τα fetters, τα σημεία σε ένα χώρο όπου μπορούν να "δεθούν" και να εξαπολύσουν τις δυνάμεις τους. Στην συνέχεια, η ανάγνωση του βιογραφικού ενός υποψήφιου θύματος αποκάλυπτε χρήσιμες πληροφορίες αναφορικά με τα ψυχολογικά του προβλήματα, άμεσα εκμεταλλεύσιμες από τα πνεύματα μας.

Διοικώντας την λεγεώνα των πνευμάτων
Η γνώση της πολυεπίπεδης χωροταξίας της κατοικίας των θυμάτων και τα απωθημένα τους ήταν το πρώτο στάδιο της επιχείρησης - τρομοκράτησης των ζωντανών. Το δεύτερο ήταν πολύ πιο συναρπαστικό διότι επιστράτευε όλες τις επινοητικές μας ικανότητες. Τα φαντάσματα έπαυαν να λειτουργούν σαν σκιάχτρα που φοβίζουν όποιον τα πλησιάσει και συνεργάζονταν πλέον μεταξύ τους και με τα θύματα ώστε να εκτελέσουν την δοθείσα αποστολή. Πως θα ενεργοποιήσω μια αντλία νερού αφού τα πνεύματα μου δεν έχουν υλική υπόσταση; Πως θα αναγκάσω αυτή την παρέα να διαβάσει το διαβολικό βιβλίο και να επικαλεστεί έναν δαίμονα για να τους καταβροχθίσει; Τα ερωτήματα έπεφταν βροχή και η απάντηση τους προϋπέθετε βαθιά γνώση των abilities κάθε πνεύματος και δημιουργική σκέψη ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Εκεί που επιστρατεύαμε τις νοητικές μας ικανότητες υποτάσσοντας τους ζωντανούς σαν σκυλάκια στην θέληση μας, βγήκαν στην επιφάνεια τα προβλήματα του A.I. και κατέστρεψαν την τέρψη μας σε αρκετές περιπτώσεις. Σε πρώτη ανάγνωση η τεχνητή νοημοσύνη των θυμάτων φάνταζε εκπληκτική: γυναίκες, άντρες και παιδιά περιφέρονταν στους χώρους του παιχνιδιού εκτελώντας τις καθημερινές τους συνήθειες που μπορεί να ήταν από αυθόρμητες χορευτικές φιγούρες στο δωμάτιο τους και ύπνο του καλού καιρού μέχρι ντους, άραγμα μπροστά στην τηλεόραση και κουβεντούλα με τους συγκατοίκους. Μόλις χρειαζόταν να τους χειραγωγήσουμε για να κάνουν τα θελήματα μας ξεπρόβαλλαν τα προβλήματα στον προγραμματισμό τους.
Η πιο χτυπητή περίπτωση παρουσιάστηκε στην προσπάθεια μας να τρομάξουμε ένα παιδί ώστε να ρίξει το λαγουδάκι που είχε κλέψει από συνομήλικο του, να του το επιστρέψουμε και να ελευθερώσουμε ένα σέξι φάντασμα. Η απόπειρα κατατρομοκράτησης του μικρού στέφθηκε με επιτυχία καθώς τοποθετούσαμε το ένα πνεύμα μετά το άλλο στους χώρους που κινούνταν: το παιδί λιποθύμησε αρκετές φορές και άλλες τόσες τράβαγε τα μαλλιά του από τον φόβο, ρίχνοντας την κούκλα στο πάτωμα. Δυστυχώς, μόλις συνερχόταν από το σοκ, ο μικρός επέστρεφε εκεί που έριξε την κούκλα, την μάζευε και συνέχιζε τις βόλτες του.
Τελικά καταφέραμε να τσακίσουμε την ψυχολογία του και να τον τρέψουμε σε φυγή εκτός κτιρίου. Φεύγοντας, πέταξε την κούκλα στο φουαγιέ, σε σημείο που, κατά διαβολική σύμπτωση, είχε αδειάσει από κόσμο λόγω των δραστηριοτήτων μας. Πολλά λεπτά πέρασαν μέχρι τα φαντάσματα με abilities που προσελκύουν θνητούς να βγάλουν μια νοσοκόμα από την προσχεδιασμένη βόλτα της στον όροφο και να την φέρουν στο κατάλληλο σημείο για να σηκώσει την κούκλα.
Ένας αναστεναγμός ανακούφισης βγήκε από τα χείλη μας πιστεύοντας ότι σε μερικά δευτερόλεπτα θα τελειώσει το θέμα αλλά που. Η νοσοκόμα πήρε την κούκλα και, αντί να την πάει στον θάλαμο του παιδιού την πήγε στον απέναντι θάλαμο στην άλλη άκρη του ορόφου όπου και παρέμεινε περνώντας από το ένα χέρι στο άλλο. Κάθε προσπάθεια τρομοκράτησης της νοσοκόμας την ανάγκαζε να ρίχνει την κούκλα την οποία άρπαζε άλλος θνητός και την περιέφερε στο ίδιο δωμάτιο. Εν ολίγοις, η κούκλα δεν έφτασε ποτέ στον κάτοχο της αναγκάζοντας μας σε restart όλου του επιπέδου. Κατανοήσατε πως ο έμμεσος χειρισμός των θυμάτων αποτύγχανε μερικές φορές παταγωδώς λόγω του δύσκαμπτου A.I.

Εξαπολύοντας βιβλική καταστροφή στους Ghostbusters
Την άμυνα των θυμάτων μας στο Ghost Master αναλάμβαναν αυτόκλητοι Ghostbreakers, παχύδερμα μέντιουμ και μάγισσες του κακού καιρού που όλοι τους αποτελούσαν καρικατούρες χαρακτήρων από γνωστές ταινίες. Μόνο εφαρμόζοντας το ρητό "Η ισχύς εν τη Ενώσει" κατορθώσαμε να ξεπαστρέψουμε τους προστάτες της ανθρωπότητας, πανικοβάλλοντας τους με ταυτόχρονη επίθεση πολλών φαντασμάτων.

Η εξολόθρευση τους απαιτούσε στήσιμο της φασματικής μας παγίδας σε χώρο όπου μπορούσαν να "αγκυροβολήσουν" πολλά αερικά ώστε το μπαράζ υπερφυσικών φαινομένων να ήταν αφόρητο για τους Ghostbusters, σπάζοντας τους το ηθικό πριν προλάβουν να χρησιμοποιήσουν τις ικανότητες τους. Τίποτα δεν είναι διασκεδαστικότερο από μια επίδοξη μάγισσα που ουρλιάζει σαν κοριτσόπουλο που του τράβηξαν το μαλλί και τρέχει πανικόβλητη προς την πλησιέστερη έξοδο. 

Επειδή λατρεύουμε τον κινηματογράφο χοροπηδήσαμε όσο ποτέ από την χαρά μας διασχίζοντας τον φόρο τιμής στην Έβδομη τέχνη που ονομάζεται Ghost Master. Βλέποντας την loading screen του Weird Seance θυμηθήκαμε την καλλονή Kelly Le Brock στην (σχεδόν) ομώνυμη ταινία του John Hughes ενώ πάνω στο πλοίο του επιπέδου Deadfellas ξεκαρδιστήκαμε με ορισμένα από τα ονόματα των υποψήφιων θυμάτων μας που είναι παρμένα από το γκανγκστερικό έπος Goodfellas του Scorsese.

Κάθε επίπεδο του παιχνιδιού αναφέρεται σε διάσημη χολιγουντιανή ταινία ή cult αριστούργημα όπως το Evil Dead του Raimi και οι αναφορές που παράγουν το περισσότερο γέλιο είναι η ονομασία πολλών NPC. Θα δυσκολευτείτε να συγκρατήσετε το νευρικό σας γέλιο αντιλαμβανόμενοι ότι στα ονόματα των Ghostbreakers περιλαμβάνονται τα επώνυμα όλων των ηθοποιών του Ghostbusters.
Είμαστε μια χαρούμενη Λεγεώνα από πνεύματα
Ο χειρισμός μιας λεγεώνας στοιχειών πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία χάρη στον point and click μηχανισμό των RTS και ένα εξαιρετικό user interface. Η οθόνη φιλοξενεί όλους τους ηθοποιούς του μεταφυσικού δράματος συνεπώς η ενεργοποίηση των δυνάμεων των φαντασμάτων, η τοποθέτηση τους στο τερέν και η ανίχνευση των υποψηφίων θυμάτων βρίσκονται ελάχιστα κλικ μακριά.

Οι χρήσιμες πληροφορίες αποτυπώνονται στα εικονίδια φαντασμάτων και ανθρώπων ώστε να μην μας ξεφύγει τίποτα και στα σημαντικότερα γεγονότα η κάμερα κεντράρει το σημείο όπου εκτυλίσσονται πληροφορώντας μας για την σημασία τους. Η ελεύθερη περιστροφή και η εστίαση της κάμερας μας τοποθέτησε στον ρόλο αθέατου οπερατέρ που παρατηρεί ηδονοβλεπτικά τις καθημερινές δραστηριότητες των ανθρώπων και τα υπερφυσικά καμώματα των φαντασμάτων.
Η ηχητική διάσταση του Ghost Master εστιαζόταν στο χτίσιμο ατμόσφαιρας που ξεχειλίζει από μαύρο χιούμορ. Ανά πάσα στιγμή μπορούσαμε να εισχωρήσουμε στο σώμα ενός θύματος ή πνεύματος και να βιώσουμε σε πρώτο πρόσωπο τις εντυπώσεις που του προκαλεί το περιβάλλον του. Στοιχειώνοντας έναν χαρακτήρα ακούμε τον χτύπο της καρδιάς του (αν ανήκει στους ζωντανούς), το αγκομαχητό του, τα ανατριχιαστικά γέλια και τον απόκοσμο ήχο που παράγει η υπερφυσική του μορφή.
Στο πετσί ενός θύματος νοιώσαμε παγιδευμένοι, θαμμένοι ζωντανοί σε ένα βιολογικό μηχανισμό που καταρρέει από τον τρόμο. Στο εσωτερικό ενός πνεύματος βιώσαμε ακουστικά την ουσία της αλλόκοτης ύπαρξης του και γελάσαμε με την καρδιά μας προξενώντας τρόμο και απολαμβάνοντας σε πρώτο πρόσωπο τις αντιδράσεις των θυμάτων.
Χωρίς τα κατάλληλα υπερφυσικά εργαλεία είναι σχεδόν αδύνατο να τρομάξεις τον κόσμο, είτε αυτός αποτελείται από σάρκα και οστά είτε από υπολογιστικό κώδικα όπως στο Ghost Master. Η συλλογή μας από πνεύματα ευτυχώς ήταν τεράστια και, σε συνδυασμό με τις ικανότητες τους, πρόσφεραν σπαρταριστό gameplay. Τα πνεύματα μας ήταν χωρισμένα σε βαθμίδες (horrors, elementals κ.τ.λ.). Στις χαμηλότερες βρίσκονταν φουκαριάρικα φαντάσματα σαν τον Lucky, ένα άκακο gremlin που οι ικανότητες του έχουν και θετικό αντίκτυπο στους ανθρώπους. Αντίστοιχα, εξαπολύοντας το κυνηγόσκυλο Buck στους ανυποψίαστους θνητούς, ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου αρχίζει να κυνηγά τους πάντες και να μολύνει τον τόπο με έντομα λες και είναι ψωριάρης.
Οι θνητοί με αντί – πνευματικές ιδιότητες και σκληρόπετσοι τύποι που δεν χαμπαριάζουν από τρόμο δύσκολα θα τρομοκρατηθούν από φασματικά σκυλάκια, gremlins, νεράιδες και στοιχειά. Στις εν λόγω περιπτώσεις αναλάμβαναν δράση οι τρομακτικότεροι κάτοικοι του αόρατου βασιλείου και το πανηγύρι έφτανε στο ζενίθ του. Τα φώτα στα σπίτια έπεφταν, οι ηλεκτρικές συσκευές τρελαίνονταν με αποτέλεσμα επιδημία ηλεκτροπληξιών, τα πατώματα αιμορραγούσαν, άνθρωποι μετατρέπονταν σε μαριονέτες αθέατων δυνάμεων.
Το σκηνικό φαντάζει τρομακτικό αλλά στην πραγματικότητα ήταν φαιδρό σαν ταινία του τρίο Στούτζες. Τα θύματα κινούνταν σαν μαριονέτες με φασματικά σχοινιά να κρέμονται από πάνω τους, θνητοί κεραυνοβολούνταν από ηλεκτρικό ρεύμα χαρίζοντας μας για μερικά δευτερόλεπτα μια ακτινογραφία τους, αποτρόπαια όντα εμφανίζονταν για λίγο κόβοντας τον εαυτό τους στα δύο ή εκτελώντας άλλα τρελά κόλπα για να πείσουν το θύμα τους ότι είναι φαντάσματα.

Φανταστικά Φαντάσματα
Η τέχνη έχει την τεράστια δύναμη να μεταμορφώνει την φθαρτή και άστατη πραγματικότητα σε αιώνιο έργο. Αυτό κατόρθωσε και στην περίπτωση του Ghost Master ασχέτως αν η πραγματικότητα του ξεπερνά τα σύνορα της φαντασίας. Θα περιμένατε ότι τα γραφικά δεκαετούς και βάλε βιντεοπαιχνιδιού θα φαίνονται χάλια στις μέρες μας, εντελώς ξεπερασμένα από τις πανίσχυρες μηχανές γραφικών της εποχής. Κι όμως η τεχνοτροπία των δημιουργών του διατηρείται φρέσκια και απολαυστική σαν να το σχεδίασαν πριν μια εβδομάδα. Δεν μιλάμε βέβαια για την ποσότητα των πολυγώνων, τα φίλτρα και τον αριθμό των frames.

Μιλάμε για το εκπληκτικό animation των φαντασμάτων που πετούν με χάρη από δωμάτιο σε δωμάτιο, χτυπιούνται πάνω στην ηλεκτρική καρέκλα που τα ψήσανε πετώντας σπινθήρες παντού, εμφανίζονται στα θύματα τους γελώντας ανατριχιαστικά και ενίοτε, κόβουν τον εαυτό τους στην μέση! Μάλιστα, ποτέ δεν αντικρίσαμε ωραιότερα φαντάσματα, τόσο καλοσχεδιασμένα και ζωογονημένα με ζωηρή κίνηση και απίθανες ικανότητες που αποτυπώνονται άψογα χάρη στο animation.


Τα φαντάσματα είναι τα αστέρια αλλά το σώου διαθέτει και θαυμάσιους κομπάρσους., τους ανθρώπους. Παρατηρώντας τους αθέατοι από ψηλά, οι ζωντανοί εκτελούν αδιάκοπα τις καθημερινές τους δραστηριότητες σαν πολυάσχολες μέλισσες και η κίνηση τους είναι εφάμιλλη των ψηφιακών ατόμων στα The Sims. Αν ξεχωρίσετε έναν NPC και τον ακολουθήσετε κατά πόδας θα αποκωδικοποιήσετε το μοτίβο που ακολουθεί και είναι 100% scripted, εντούτοις διατρέχοντας πανοραμικά την κίνηση των θυμάτων πείθεστε ότι ζουν αυθόρμητα στον χώρο.
Στο σπίτι του κρεμασμένου μην του μιλάτε γιατί θα απαντήσει!
Σε περίπτωση που, όπως ο γράφοντας, το Ghost Master πέρασε απαρατήρητο από το gaming radar σας, σπεύστε να προμηθευτείτε την έκδοση του Steam που στοιχίζει μόνο πέντε ευρώ, αστεία τιμή για ένα τόσο ωραίο παιχνίδι. Αν το είχατε παίξει θα ξεσκονίσετε διαβάζοντας την παρουσίαση μας την ανθολογία εμπειριών που σας χάρισε, διερωτώμενοι πότε θα σκοντάψετε σε κάτι αντίστοιχο μέσα στον σύγχρονο ωκεανό τίτλων.

Είτε έτσι, είτε αλλιώς το γεγονός είναι ένα: μερικές ώρες απασχόλησης με το Ghost Master είναι αρκετές για να τροποποιήσετε το θρυλικό κομμάτι του Ray Parker Jr. για το Ghostbusters και να περιφέρεστε στο σπίτι σας τραγουδώντας φωναχτά: If there’s nothing strange in your neighborhood, Who you gonna call? Ghost Master! If there's nothing weird and all looks good, Who you gonna call? Ghost Master!
Συζητήστε για το Ghost Master
http://www.gameworld.gr/component/content/article/196-retro/26346-ghost-master

http://www.best-gaming.net/

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας  Απάντηση στη Θ.Ενότητα


Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Forumgreek.com | © PunBB | Δωρεάν φόρουμ υποστήριξης | Επαφή | Αναφορά κατάχρησης | Sosblog.fr